Vertrouwen is het fundament voor elke arbeidsrelatie

 

 Welke directeur gunt zijn medewerkers een goede leidinggevende? 

Vertrouwen is het fundament voor elke goede arbeidsrelatie. Vertrouwen opbouwen doe je door Een Eerlijk Gesprek te voeren.

Zodra een medewerker vertrouwen heeft in de leidinggevende zal deze zich een goede en loyale medewerker tonen.

Goede en loyale medewerkers hebben minder conflicten, zijn minder snel ziek, blijven langer, denken mee in het belang van de organisatie, doen hun werk goed, geven en ontvangen feedback, zijn gelukkig in hun werk.

In onze jarenlange ervaring met leiderschap trainingen zijn Marius (mijn trainingsacteur) en ik tot de conclusie gekomen dat kennis,  motivatie en inspiratie een goede  basis vormt om een gedragsverandering te realiseren. Echter; oefenen met vallen en opstaan zijn voorwaarden voor het zetten van de eerste stappen.

‘Samen’, ’verbinden’, ‘met het team’, zijn veel gebruikte termen die onder andere goed leiderschap karakteriseren. Maar het ontwikkelen van leiderschap doe je niet alleen. De betrokken leidinggevende en medewerkers zijn zeer bepalend voor het succes. Hierbij gaat het met name om vragen als; ‘in welke context wordt leiding gegeven?’ En; ‘wat is de span of controle; het aantal medewerkers waaraan een leidinggevende zo effectief mogelijk leiding kan geven?’ 

Uiteindelijk komt een element altijd terug in de relatie tussen leidinggevende en medewerker; het voeren van onderlinge gesprekken, op elke niveau. In een eerlijk gesprek wordt vertrouwen gekweekt, het fundament van een goede arbeidsrelatie.

Samen met Marius bied ik een toolbox aan die bestaat uit kennis en communicatieve vaardigheden, dit alles gericht op een eerlijk gesprek. We zetten niet in op een scala aan onderwerpen, maar komen door een eerlijk gesprek samen tot de juiste training.

De eerste stap naar een eerlijk gesprek is het maken van een afspraak!